Tuesday, July 24, 2012

slip gaji

salam ramadan baru jap tadi aku tengok slip gaji bulan ni.. rasa cam byk je potong bulan ni...mana ngn kwsp, insuran, koperasi... tapi baki dari potongan tu pun lebat lagi...cuma aku kena pastikan belanja dengan berhemah dan hati-hati.... no gajet2 yang karut marut lagi pasni...huhu.. Malam ni aku rasa aku belajar sesuatu yang cukup berguna dalam hidup. Satu rumusan yang cukup biasa tapi sebenarnya bermakna dan penuh berguna bagi orang macam aku yang selalu rasa selesa dengan apa yang ada... Jangan buang masa. Itulah kesimpulannya...haaaa..buang masa apa? buang masa pada orang-orang yang tak nak bagi masa pada kita...camna tuh? ala, senang cita bertepuk sebelah kaki takkan berbunyik lah..paham kan? dah orang tak nak tu, blah lah.... hahahahahaa..... tumpuan kepada asal semula....kepada 2K yang dulu..Keluarga, Kerjaya itu lebih penting....apadahal hal hal remeh temeh...dua minggu ni aku cuba buat ujian pola perhubungan..markah yang dia dapat tak lebih 34.4 % je beb....hahahaha..maksudnya hubungan yang sangat tak boleh blah lah tuuuuu....memang dgn hint2 yang pelbagai, tambah plak ngn hubungan sosial yang nampak cam lebih dari sepatutnya...Sooo meman
g patut lah aku angkat kaki....mak aku lebih penting, masjid pun penting, team futsal aku pun penting, 3 line aku pun penting....huhu...jangan pening untuk benda Yang tak Penting....

No comments:

Post a Comment